Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 13 octombrie 2018

România puritanilor

Nici bine nu s-a răcit trupul decedatului Referendum că unii politicieni oportuniști au sărit din barca puritanismului în barca libertinajului.

Și cum altfel ar putea fi interpretat gestul unora care se băteau cu pietroaie mari în piept, și făceau spume la gură de cât de buni creștini sunt înfierându-i pe cei care se abăteau de la normele sexuale tradiționale, iar după câteva zile propovăduiau un proiect de lege a parteneriatului civil, și un proiect de lege a divorțurilor?

Că Grădina Domnului e mare, ba chiar foarte mare, știam noi, dar parcă a devenit fără limite. Și nu la hotarele fizice mă refer, ci la hotarele morale care țin de bun-simț și de cei șapte ani de acasă.

Că pe politicieni îi doare-n cot de toți și de toate nu este o noutate, dar că prelații sunt mai aproape de politică decât de religie parcă e prea de tot.

Politicienii vor merge mai departe cu nesimțire și mult tupeu ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

Prelații însă vor trebui să tragă niște concluzii, să aducă modificări stilului lor arogant de a trata credincioșii și să renunțe la metehnele care-i îndepărtează de misiunea spirituală.

Acesta ar fi cazul ideal, dar hai să fim serioși…
Cine dintre prelați își va pune cenușă în cap și se va îmbrăca în sac?
Cine dintre prelați va putea renunța la slava deșartă și duhul lumesc?
Cine dintre prelați va renunța la odăjdiile, mitrele, crucile și engolpioanele aurite?
Cine dintre prelați va fi caterisit pentru apostazie sau pentru că a dobândit harul prin simonie?
Cine dintre prelați va da foc bisericilor construite cu bani furați?

În fond și la urma urmei…
Ce valoare mai are „dreptul canonic și bisericesc” în ziua de azi când toate deciziile clericilor sunt luate după ureche?
Ce valoare mai are „cuvântul lumii ortodoxe” când valul schismelor determinate de factorul politic bântuie bisericile răsăritene?
Ce valoare mai are un sinod pan-ortodox când este astupat de „comisii pregătitoare interortodoxe”, „comisii speciale interortodoxe”, „conferințe sinodale panortodoxe”, „reuniuni ale sinaxei conducătorilor de Biserici locale”, „conferințe teologice speciale”, „conferințe universitare panortodoxe” și „dialog creștin interconfesional”?

V-ați gândit vreodată la denumirea „Biserica Ortodoxă Română”?
De ce nu se numește „Biserica Creștin Ortodoxă Română”?
Pentru că Biserica din lumea contemporană nu mai are nicio legătură cu Hristos ci doar cu aspectele lumești-trupești.
Da, Biserica s-a transformat radical de-a lungul veacurilor: dintr-o „instituție divino-umană” într-o „instituție pur-umană”.
Și, ca o primă consecință a rezultat „puritanismul radical” al credincioșilor forțos-ortodocși, schimbător ca vântul intereselor personale și periculos ca extremismul ideologic politic.

Doar cei care mai au un dram de discernământ și își dau seama ce se întâmplă în lumea politică, și în lumea bisericească mai pot constitui un „factor de echilibru”. Dar, din păcate, „factorul de echilibru” nu este și „factorul de decizie”.

Și uite așa, societatea se va fărâmița din ce în ce mai mult, pentru că nimeni din „factorii de decizie” nu va renunța la „cele lumești” în favoarea „celor spirituale” și, deci, nu va putea constitui un model, și un nucleu de coeziune socială.
Ca atare, fiecare va rămâne cu „ale lui”, nemaifiind interesat de „ale altora”.
„Biserica mea” versus „Biserica ta” (sau cum vreți să-i spuneți) va fi mantra tuturor.
„Noi” contra „Lor” și „Dumnezeul Nostru și al Vostru cu Mila Lor”.

Dacă nu găsești „scânteia divină” din propria-ți ființă cum ai putea s-o găsești în ființa altuia?