Faceți căutări pe acest blog

duminică, 7 octombrie 2018

România referendumului

Creștinii își țin sărbătorile mari după un anumit tipic: pre-serbare (înainte prăznuire), sărbătoarea propriu-zisă (prăznuirea) și după-serbare (după-prăznuire sau odovania praznicului).
Cruciada Familiei a respectat protocolul în trei timpi: campania electorală, referendumul și concluziile.

Dacă este să analizăm laic Cruciada Familiei atunci trebuie să ținem cont de mai multe aspecte.

D.p.d.v. juridic
„VeDem Just – Voci pentru Democrație și Justiție” explică într-un videoclip situația juridică a „Familiei” astfel.
Se pot căsători homosexualii acum în România? Nu! Legislația din România nu admite căsătoria între persoanele de același sex. Curtea Constituțională a stabilit prin Decizia nr. 580/ 2016 că prin cuvântul „soți” în România se înțelege doar „bărbatul și femeia”.
Poate un homosexual, în prezent, să adopte un copil în România? Da! Pentru a adopta un copil, Legea nr. 273/ 2004 cu privire la procedura adopției nu impune ca adoptatorul să fie căsătorit sau să aibă o anumită orientare sexuală.
Un cuplu format din două persoane de același sex este considerat o familie în România în acest moment? Da! Cel mai cunoscut tip de familie este cel care are la bază căsătoria și este ocrotit de Art. 48 din Constituție. Dar mai există și alte tipuri de familie ocrotite de Art. 26 din Constituție. În data de 27 septembrie 2018, Curtea Constituțională a decis că relația pe care o are un cuplu format din persoane de același sex intră în sfera noțiunii de „viață privată”, precum și a noțiunii de „viață de familie”.
Copiii învață astăzi la școală după programa și manualele acreditate de Ministerul Educației, inclusiv cu privire la aspectele legate de cuplu și relații intime? Da!
Prezența sau absența la referendum nu schimbă situația juridică a „Familiei” așa cum a fost explicată anterior!

D.p.d.v. organizatoric
Sistemul informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal/ multiplu – SIMPV nu a fost implementat la referendum.
Procedura de numărare a voturilor nu a beneficiat de supraveghere audio-video.
Listele electorale nu au fost actualizate.
Întrebarea tipărită pe buletinele de vot „Sunteți de acord cu Legea de revizuire a Constituției României în forma adoptată de Parlament?” a produs confuzie pentru o mare parte din alegători.
Atunci când se numără voturile în fiecare secție nu mai este nevoie ca numărul participanților să fie „egal” cu cel al voturile aflate la final în urne (Da, Nu sau anulate), ci trebuie să fie „mai mare sau egal”.
A fost eliminată declarația pe proprie răspundere a celor care votează la alte secții că nu au mai votat.

D.p.d.v. ideologic
„Problema merelor” a venit dinspre Răsărit și a fost „înghițită pe stomacul gol” de unii politicieni români.
Jocul ideologic impus de F.S.B. în România și-a atins scopul: polarizare socială, resentimente față de unii semeni și abaterea atenției opiniei publice de la problemele grave ale societății.
Câțiva intelectuali au înghițit și ei gălușca dughinistă, lăsându-se purtați de valurile prostiei care a condus la o încrucișare total nefirească între: politicieni socialiști, neo bolșevici, neo legionari și creștini ortodocși.

D.p.d.v. teologic
Creștinii ortodocși duși la Biserică dar neobișnuiți cu exercițiul gândirii dogmatice au avut reacții ciudate față de căsătorie și viața privată. Unii credeau că actul de împerechere este un act liturgic, el fiind doar plăcere și, eventual, reproducere. Alții credeau că sunt mari apărători ai ortodoxiei (asemănându-se cu sfinții martiri) dacă îi condamnă pe homosexuali, neînțelegând că „acțiunea de împerechere” nu face parte din dogmele creștinismului ortodox.

D.p.d.v. politic
Comportamentul europarlamentarilor a fost unul duplicitar: la Bruxelles au votat în favoarea căsătoriilor homosexuale, iar în România s-au dat de ceasul morții că susțin căsătoriile heterosexuale.
Politicieni cu probleme morale grave s-au dat ca exemplu de buni familiști.
Unii politicieni au dat declarații contradictorii, în spațiul public, referitor la referendum.
Unele partide au declarat că susțin referendumul, dar nu au făcut campanie electorală.

D.p.d.v. religios
Ierarhi ai B.O.R. s-au declarat în favoarea căsătoriei heterosexuale deși: ei nu sunt căsătoriți și nu vor să elimine din rândurile lor sinodalii homosexuali.
O parte din clerici au amenințat și afurisit diferiți credincioși pentru că nu le împărtășesc ideile politico-religioase.
Călugări implicați în diferite aventuri sexuale s-au dat ca exemplu de mari creștini în campanie, sfidând elementarul bun simț al creștinilor de rând.

D.p.d.v. al drepturilor omului
„Carta Internațională a Drepturilor Omului” se aplică în România doar când le convine unora.
Toți au cam uitat că „libertatea mea se termină unde începe libertatea ta” și că „fiecare este stăpân pe trupul lui”.

D.p.d.v. emoțional
Marea Cruciadă, oarbă și fără discernământ, a făcut și victime colaterale când cohortele urii au decis că NU sunt „Familii Tradiționale”: familiile fără copii, familiile monoparentale, familiile cu copii adoptați, familiile cu părinți recăsătoriți, familiile cu copii zămisliți cu ajutor medical și familiile cu părinți de confesiuni diferite.

D.p.d.v. financiar
Organizarea referendumului a costat statul român 36 de milioane de euro.
Cât a costat campania publicitară (spoturi, bannere, pliante, emisiuni radio-TV și agenții electorali) încă nu știm, cum nu știm nici provenința acestor fonduri.

Concluzii
Efectele juridice ale referendumului, că este sau nu validat, sunt zero.
Ana are mere, Doruțu are pere.
„Referendumul pentru Redefinirea Familiei Tradiționale” poate fi considerat ca o „Ședință de Terapie Socială”.
Cine vrea să se joace de-a Hristos, Buddha, Quetzalcoatl, Mamona, Moș Crăciun, Baba Cloanța, Făt-Frumos, Gheonoaia etc. să o facă pe banii și timpul lui, nu pe banii și timpul altora.