Faceți căutări pe acest blog

joi, 20 septembrie 2018

România blocată

„Când un guvern se teme de cetățeni, e democrație. Când cetățenii se tem de guvern, este dictatură.” (Thomas Jefferson)

Studiind cu atenție ce se întâmplă în România, observăm că nu se încadrează nici la capitolul democrație și nici la cel al dictaturii.

E un hibrid politic emanat din trei acțiuni majore care au avut loc în anii 1989-1990: o intervenție armată sovietică, o lovitură de stat pusă la cale de refulați ai regimului comunist român și o revoluție la care au participat persoane care credeau cu adevărat în libertate.

Hibridul politic are cinci componente ideologice principale: un grup îmbătrânit în răutăți și topit de dragul valorilor bolșevice; un grup de ciocoi înavuțiți rapid prin mijloace ilicite; un grup al micilor profitori de ocazie; un grup al pomanagiilor; un grup de visători.

Bolșevicii:
- sunt cei care au venit în România cu diviziile „Tudor Vladimirescu” și „Horia, Cloșca și Crișan” ca „eliberatori” sovietici;
- au adus „comunismul, o epidemie mult mai periculoasă decât ciuma sau tifosul” (Winston Churchill);
- susțin „comunismul, un cancer social; unde se instalează, rămâne pustiu” (Petre Țuțea);
- au pensii speciale care le atestă faptele reprobabile pe care le-au comis: în lagărele de exterminare din România pe timpul dictaturii comuniste, la Revoluție și la Mineriade;
- iubesc dictatura și violența, dar nu-și petrec vacanțele în Siberia, ci în Occident;
- au îmbătrânit în răutăți, dar nu se sfiesc să apară în mass-media ori de câte ori au ocazia ca să învenineze societatea românească cu filosofia lor otrăvită.

Ciocoii:
- sunt moștenitorii biologici sau spirituali ai bolșevicilor;
- susțin „social-democrația, adică anticamera comunismului” (Petre Țuțea);
- au acumulat averi prin distrugerea economiei românești după 1989;
- domină toate sectoarele vieții publice din România;
- alcătuiesc grupuri mafiote puternice care se susțin reciproc dar se mai și ciocnesc uneori;
- au o filosofie de viață simplistă, ca a lăcustelor: nu au Dumnezeu, nu au părinți și pe unde trec pârjolesc tot, nemairămânând nimic;
- se comportă ca niște trădători deoarece „pentru mită, capetele cele mai de sus ale administrației vând sângele şi averea unei generații” (Mihai Eminescu).

Profitorii:
- sunt susținătorii de rang inferior ai ciocoilor;
- muncesc dar nu gândesc, fiind executanți ai ordinelor directe ciocoiești;
- sunt, de felul lor, moraliști: „pe hoții mărunți îi trimit la închisoare, iar pe cei mari îi numesc în funcții publice” (Esop);
- sunt obișnuiți să-și rezolve problemele prin pile, cunoștințe, relații și „mită care e-n stare să pătrundă orișiunde în țara aceasta” (Mihai Eminescu);
- au ca mod de viață corupția;
- „cu cât urcă mai sus pe scara demnităților, cu atât coboară mai jos pe scara demnității” (George Budoi);
- „votează corupți, impostori, hoți și trădători, nefiind victime, ci complici” (George Orwell).

Pomanagii:
- sunt ca niște oi pe care liderul berbec-ciocoi îi poartă oriunde și oricum vrea;
- nu gândesc și, mai nou, nici nu muncesc;
- se hrănesc cu pomenile aruncate în scârbă de niște lideri corupți și cu propaganda degradantă a unor activiști ratați;
- sunt „complici ai corupției prin propria lor indiferență” (Bess Myerson);
- își distrug (fără să-și dea seama) țara încet și sigur, deoarece „corupția pe timp de pace distruge mai mult decât un război” (John Milton);
- își afișează întotdeauna, cu mândrie, analfabetismul și incultura;
- se cred binecuvântați de Dumnezeu pentru că „fiind săraci cu duhul, a lor este Împărăția Cerurilor”;
- uită „să-și aleagă șefi, nu stăpâni” (Nicolae Titulescu);
- nu înțeleg nimic și nici vor să schimbe ceva din atitudinea lor, chiar dacă martiri ai neamului le strigă: „Români, nu vă mai alegeți conducători care nu-și iubesc țara!” (Petre Țuțea).

Visătorii:
- sunt independenți și nu pot fi manipulați;
- gândesc și muncesc, dorind uneori să îmbunătățească condițiile de viață prin: propuneri, memorii, audiențe, sesizări, petiții, plângeri, proteste, mitinguri, greve, critici, luări de poziții, postări, articole, cărți, dezbateri, seminarii și campanii;
- ar trebui să-și amintească mai des că „nimeni nu este inutil în această lume dacă alină povara ce atârnă pe umerii semenilor săi” (Charles Dickens);
- evită să se implice în viața publică fiindcă „politica a fost dintotdeauna organizarea sistematică a sentimentelor de ură” (Henry Adams) și deoarece sunt conștienți că „greșelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovați, se împiedică dezvoltarea unei țări întregi și se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei” (Mihai Eminescu);
- sunt „pedepsiți pentru refuzul de a participa la viața politică prin aceea că ajung să fie conduși de inferiorii lor” (Platon);
- știu că „sentimentul național este acela care asigură existența popoarelor” (Nicolae Titulescu).

Hibridul politic se manifestă polimorf: dictatorial, anarhic sau mafiot.
Perioadele de manifestare sunt aleatorii, fiind determinate de acțiunile unor indivizi cu putere de influență și decizie mai mare.
Ca atare, hibridul politic fiind imprevizibil, conduce la ineficiență sau inactivitate instituțională, starea de blocaj fiind o caracteristică principală a statului român.

Grupurile bolșevicilor și ciocoilor privesc cu indiferență prăbușirea țării, profitorii stau în așteptarea unei ocazii să poată da lovitura, pomanagii se comportă ca „bocitoarele cu drobul de sare” (nimic nu se poate face), iar visătorii par a construi „castele de nisip” (tot ceea ce se face este inutil).

Hibridul politic devorează și se auto-devorează.
Tunelul pare lung, speranțele sunt slabe.
Blocajul se generalizează și paralizează activitatea tuturor.

Cât timp mai poate rămâne blocată România de către orgoliile personale ale unor indivizi lipsiți de scrupule?
Cât timp se va mai manifesta această pasivitate mortală a românilor?

„Oamenii care luptă pot pierde. Oamenii care nu luptă au pierdut deja.” (Bertolt Brecht)
„Aflați de la mine că românii acceptă toate suferințele, dar tot eu vă spun că ei nu vor accepta niciodată nedreptatea.” (Nicolae Titulescu)